Rubriek: Diversen

#SocialTurbo van AutoScout24: Doelgericht adverteren op Facebook en Instagram

Om het verkoopproces te versnellen biedt AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, nu ook #SocialTurbo aan voor alle adverterende autobedrijven. Met deze datagestuurde marketing wordt doelgerichte zichtbaarheid via een natuurlijke integratie op social media kanalen van AutoScout24 ingezet voor het betreffende voertuig. 

Via AutoScout24.nl worden miljoenen potentiële kopers bereikt. Dit bereik wordt door de inzet van #SocialTurbo nog verder vergroot met extra zichtbaarheid op Facebook en Instagram. Door de gebruikersdata van AutoScout24.nl te combineren met een speciaal ontwikkeld algoritme voor Facebook en Instagram worden alleen occasions getoond waar actief vraag naar is. De advertenties van de occasions zien er hetzelfde uit als reguliere social media berichten en bevatten individuele aanbiedingen met gepersonaliseerde inhoud, passend bij hun autovoorkeuren.

Doelgercicht adverteren

Rachel Gómez y Maseland, Country Manager van AutoScout24 in Nederland, licht toe: “We maken het mogelijk voor autobedrijven om hun advertentie gemakkelijk onder de aandacht te brengen bij een groot publiek via social media. Onze data zorgt ervoor dat er doelgericht geadverteerd kan worden bij potentiële autokopers met een concrete aankoopintentie. We garanderen dan ook een ingekocht bereik binnen een specifieke doelgroep en houden onze klanten up-to-date middels een maandelijkse rapportage over de zichtbaarheid van hun advertenties. Zo kan een autobedrijf letterlijk een turbo boost geven aan zijn advertentie middels een social mediacampagne zonder hoge kosten.”

Dit bericht delen?