Category: Werkplaats

iGarage lanceert compleet vernieuwd garagedashboard

Vereenvoudigde communicatietools. Overzichtelijke klantoverzichten. Naadloze koppelingen met alle bekende garagemanagement-systemen. Het dashboard van iGarage is op tal van punten vernieuwd en werkt nu sneller en intuïtiever.

De verbeteringen zijn tot stand gekomen met de feedback van verschillende garagehouders, monteurs en receptionisten. Zij leverden hun ongezouten kritiek op het functioneren van software. Op basis daarvan is de programmatuur aangepast.

In no-time aan de slag
Het vernieuwde garagedashboard is veel gebruiksvriendelijker. Dit is al merkbaar tijdens het eerste gebruik. Met duidelijke tekst en uitleg en een strak design is de garagist snel wegwijs in iGarage en kan hij in no-time ermee aan de slag. Het proces om reminders voor onderhoud of apk te sturen naar de app van de klant is volledig vereenvoudigd. De datavoorziening is completer en meer up-to-date omdat iGarage het garagemanagement-systeem beter samenwerken.

Nieuwe tools
Behalve verbeteringen in de bestaande software zijn er ook verschillende nieuwe tools toegevoegd. Met Smart Insight klanten direct uitnodigen voor de app, zodat de garage op de smartphone van de klant komt te staan. Er is altijd een actuele to-do lijst in het dashboard met ‘Acties’ en ‘Berichten’. Jouw Klanten biedt een compleet klantenoverzicht waarbij kleurcodes de klantstatus weergeven.

Waarde van data benutten
De grootste winstpunten van het nieuwe dashboard zijn volgens iGarage-initiatiefnemer Örjan Frikkee niet zozeer de functionaliteiten, maar de waarde van de data die je genereert. “Als je met jouw data uit iGarage serieus aan de slag gaat, dan brengt dat je enorm veel. Wanneer je bijvoorbeeld de dikte van een remschijf invoert in de digitale checklijst, dan is iedereen op de hoogte: de monteur, de receptioniste én de klant.”

Meer verkoop van onderdelen
Dit leidt volgens Frikkee tot meer verkoop van onderdelen: “Wanneer je systematisch onderhoudspunten afloopt en bespreekt met je klant, worden onderdelen eerder vervangen. Ook kun je hiervoor notificaties aanmaken, zodat je klant tijdig een push-notificatie in de app krijgt wanneer een onderdeel aan vervanging toe is. In het vernieuwde dashboard is dit heel eenvoudig. Probeer het zelf en volg een online training in onze iGarage Academy.”  Met dat laatste doelt Frikkee op de online omgeving van iGarage. Hier worden garagisten met behulp van webinars en instructiefilmpjes wegwijs gemaakt in het digitale garageplatform. Inschrijven en deelnemen is gratis.

www.igarage.nl

Dit bericht delen?