Category: Banden & wielen

VDR Autobanden en S&H Tyres slaan handen ineen

In België gaat VDR Autobanden BVBA de verkoop en distributie verzorgen van het Koreaanse merk Kumho. Hun huismerk Lassa zal omgekeerd door S&H Tyres op de Nederlandse markt vertegenwoordigd gaan worden. Dit is het resultaat van de eind augustus overeengekomen samenwerking tussen VDR en S&H Tyres.

S&H werd in augustus importeur van Kumho voor de Benelux. Eigenaar Siem Klapwijk: “Vanwege zijn eigen cultuur, vraagt de Belgische markt van oudsher om zijn eigen, specifieke aanpak. Dat betekende voor S&H dat wij na het verwerven van het Kumho importeurschap direct op zoek gingen naar een passende partner voor België. De keuze viel daarbij op VDR Autobanden. Eigenaar John van den Reek is een oude bekende van ons die zijn sporen heeft verdiend in bandenland”.

Brede range Lassa banden

VDR Autobanden krijgt er met Kumho een belangrijk merk met veel potentie bij. VDR eigenaar John van den Reek: “S&H gaat ook VDR’s huismerk Lassa banden in Nederland vermarkten. Lassa wordt geproduceerd in Turkije door een joint venture van Bridgestone en het Turkse Sabanci. Lassa heeft een grote range aan zomer- en winterbanden voor personenwagens, SUV’s en lichte vrachtwagens.” De samenwerking heeft nog meer gevolgen. John van den Reek vervolgt: “VDR heeft van oudsher een goede binding met Lassa, maar dit gaat niet ten koste van Kumho. Dit merk is anders in de markt gepositioneerd.”

Maxtrek: heel groot matenpakket

Het is een drukke zomer voor VDR en S&H Tyres. Met ingang van 1 september zijn zij ook een samenwerkingsverband aangegaan met het Chinese bandenmerk Maxtrek. S&H Tyres krijgt het exclusieve verkooprecht voor bijna heel Europa. VDR Autobanden BVBA gaat de Belgische markt voor zijn rekening nemen. VDR eigenaar John van Reek: “Het grote voordeel van Maxtrek is dat het een heel groot matenpakket heeft. Noodzakelijk om de hele Belgische markt te kunnen bedienen. Het zomerbandenpakket bestaat uit vierhonderd maten, de winterbandenrange heeft tweehonderd maten!” Maxtrek is in Europa nog een relatief onbekend merk maar is bepaald niet klein. Aanvankelijk concentreerde Maxtrek zich op de markt in de Verenigde Staten. Maar na een geslaagde entree op de Amerikaanse markt gaat hun focus gaat nu naar de Europese markt. Siem Klapwijk: “Ik heb alle vertrouwen in de samenwerking met deze fabrikant. Ik bezocht de fabriek al toen het dak er nog niet eens op zat en ik ken het huidige management al jaren. In 2009 kregen ze de titel “High Tech Corporation” voor hun gerealiseerde omvorming van op arbeid- naar op technologie gebaseerde productie. Ze hebben zelfs diverse prijzen als innovatieve producent in de wacht gesleept!”

Dealernetwerk

Om al deze merken op de juiste manier te vermarkten wordt er een dealernetwerk opgezet. Want naast de nieuw verworven merken Kumho, Lassa en Maxtrek is er ook nog EP. Dit Indonesische merk bevindt zich al jaren in de portfolio van VDR en S&H. Onder de naam Accelera heeft EP een zomer- en winterbandenlijn voor personenwagens en wordt het merk verkocht in vijftig landen over de hele wereld. John van den reek: “De vier merken beconcurreren elkaar niet, ieder heeft zijn eigen (prijs)segment. Het dealernetwerk zal bestaan uit relaties van VDR en S&H en nieuw te werven dealers. Dat wordt een interessante exercitie, want we hebben een mooi leveringsprogramma te bieden aan onze potentiele klanten.”

Met de eerste dealers is al kennis gemaakt. Op 19, 20 en 21 augustus werd op Circuit Park Zandvoort de ‘Masters of Formula 3’ verreden. Kumho is al vijftien jaar hofleverancier van dit Europese kampioenschap. John van den Reek: “Het wordt ook wel betiteld als het voorportaal van de Formule 1! Max Verstappen reed zich in deze serie in de kijker van de gevestigde Formule 1-bazen en hij heeft in dit kampioenschap grote namen die hem voorgingen. In een ver verleden waren dat Jan Lammers en vader Jos Verstappen, maar ook wereldkampioenen Ayrton Senna, Michael Schumacher en tegenwoordig Sebastian Vettel, Kimi Raikonen en Lewis Hamilton. Kumho associeert zich daarmee met mensen die hun vak verstaan, of het nu om autoracen gaat of om bandenhandel.” Het weekend in Zandvoort was een geslaagd kennismakingsweekend en een schoolvoorbeeld van klantenwerving. VDR Autobanden BVBA en S&H Tyres tonen hiermee aan dat ze de zaken serieus aanpakken!

www.sh-tyres.nl

www.vdrbanden.be

Dit bericht delen?